August 13, 2012

Raya Mood (Raya ! Raya !)

Gua dah tak leh fokus nak KERJA dah nie.....mane tak nye, lemang dah mula berteriakkan kat tepi jalan, di Jalan TAR penuh dengan makhluk yg mencari pakaian raya, tak kurang juga di shopping kompleks, penoh nak carik baju omputih ! konon ! Tapi kalo yg keluar lelaki-lelaki jer, dalam otak dorang aku dah tahu, cuci mata.....cilaka ! Jalan raya yakni di jalan-jalan utama di kotaraya Kuala Lumpur seketika ini, sudah mula renggang..kereta-kereta sudah mula hilang di jalan-jalan bandar....kenapa kah?! Warga bandar sedang sibuk berkemas-kemas dan bersedia untuk balik ke kampung....tapi bukan gua....(seperti biasa, gua steady di KL)

Tetibe gua rase masa belajar dulu lagi syok, dekat2 nak raya baru gua balik uma....baru la rase cam nak raya kan....padahal gua jer yg terbalik..orang balik ke kampung..gua ke KL....arghhh.....stress gua! haha !

Waktu bekerja lagi gua stress ! Nak nak plak gua skang bekerja di KJ, hari-hari gua balik kampung.... cam cibai gua kena bahan kat opis.... Tension smpai gua rasa nak makan satay 40 cucuk ! eh, gua pose ! Haha !

Bila dah besar-besar nie (gua xbesa sangat, umo gua pon suam-suam kuku remaja jer) baru la gua paham erti raya dari sudut bapak gua..maksud gua, duit gua akan habis di pau oleh anak-anak buah ! Ini memang pasti ! Gua smpai jadi pelik, sejak awal tahun, takdenyer bebudak nie nak msg, sms, whatsapp gua, tetibe dekat-dekat raya nie, ayat tanye kabar, alahai...macam cilaka..nie gua petik skit.. "Abg Shah balik kampung tahun nie?" "Baju raya dah beli?" "Nak tukar duit raya tak?" Tapi dengan bangga, gua reply sume sekaligus, "Tahun nie takde BONUS, ape pon takde.." Hehehe !

Nanti rajin gua sambung lain, tengah baca paper "Penjawat Awam dapat bonus raya..." Tapi gua swasta..............hampeh !