August 9, 2012

Budak Lelaki dan Bola

Mereka memang tak dapat dipisahkan..tapi kalo tetibe gua nampak bebudak lelaki main masak-masak atau make up, itu sama ada kena paksa dengan kakak-kakak, atau _____ (gua bagi korang jawab lah !) Melihat dorang nie buatkan gua rasa sungguh seronok ketika gua masih budak-budak lagi. Bab main bola, memang kasik jer kat bebudak lelaki nie...Kena lak waktu pendidikan jasmani ! Hehe ! Bola sebijik, kongsi satu klas ! (sampai skang gua masih tak paham kenapa gua kena berebut dengan 30 rakan sekelas yang lain) But 1 thing I realise, being a kids really make us happy ! Kan best kalo gua bole kembali ke zaman kanak-kanak, leh gua adjust diri gua jadi cam safee sali ker, paling koman pon, ronaldo..haha ! Cilaka ! Tapi mengikut sudut sains dan fotosintesis, sometimes bile kite stress, kite tengok la perangai kanak-kanak, sedikit sebanyak, (mengikut ujikaji gua lah) minda kita akan rase sedikit tenang..tapi kalo tengok lama-lama, gua pon naik muak ye tak ! Biase la...budak-budak kan nakal !

Aksi taknak kalah oleh budak-budak zaman skang ! Tapi elok lah, atleast dorang main bola, melakukan aktiviti berfaedah..

Teringat kata-kata mak gua 'main bola, main bola gak, pelajaran jangan lupa' tettt !! gua kena sound tiba-tiba !

2 comments:

  1. kadang kadang gua terfikir kenapa bola tu bulat? *tak masuk topik.hahaha

    ReplyDelete
  2. haha ! betul-betul..gua selalu harap bola itu segitiga..susa skit nak sepak.. haha !

    ReplyDelete