April 20, 2014

Hidup Universiti

Kegilaan gua bersambung lagi. 3 post dalam sehari. Mungkin jari-jari nakal gua sedang leka menari-nari di atas keyboard nie. Maklum lah, Fatimah mempunyai butang-butang yang lembut untuk disentuh-sentuh. Dengan body yang agak menarik, tak gemuk macam laptop lain dan ultra slim, mungkin ini sebab untuk gua memilih Fatimah di kedai komputer. Satu ketika dahulu. Alah, 2 tahun lepas la. Dan ini laptop kedua gua, selepas laptop pertama masa gua amik Degree tu diserang virus lembab. Gua dengan lembab memang tak boleh duduk sebumbung. Kalau lembab campur lembab, sape pulak yang nak jadi laju?

Hidup universiti gua bermula ketika gua ambil Diploma. Course yang gua ambil, kebanyakkannya perempuan yang amik. Jadi, nak dijadikan cerita, hanya 13 orang jantan (kalau gua tak silap) dan berpuluh-puluh lagi betina. Bayangkan kalau gua pergi kelas, pandang kiri, perempuan. Pandang kanan, perempuan. Belakang, perempuan. Pandang depan pulak, jantan. Sebab itu lecturer gua. Haha.

Secara tiba-tiba idea gua nak menaip dah habis. Tapi ini sebenarnya alasan sebab Fatimah nie dah nak kehabisan bateri. Walaupun beliau berbangsa Ultrabook dan boleh tahan sekitar 3 ke 4 jam tanpa ada wayar sambung kat plug, tapi kalau dah jenis pemalas macam gua nak cari plug dan pasang, memang laptop yang bateri tahan 8 jam pun akan habis.

Nah, ini gambar Fatimah gua.

Rasa macam salah taip tajuk entry nie. Heh, sengal tak habis gua nie. Eh, takpe lah, janji sebab Fatimah nie, gua berjaya buat bermacam-macam jenis design dan video serta tamat degree dengan tiga kali Dekan. Tiga kali jer, PTPTN tetap kena bayar gak. Hampeh, padan muka gua tak belajar rajin-rajin. Tapi masa zaman Diploma, gua takde laptop mahupun PC. PC si Wan tu lah yang gua duk kerjakan. Sama ada buat assignment mahupun main game. Biasanya game yang lebih, counter-strike, Zuma ape tah, FIFA Football, dan layan movie. Kalau PC tu rosak, gua sendiri pun tak nak mengaku.

Teringat ayat sahabat gua masa gua baru-baru masuk Diploma dulu. Waktu nie gua tengah beratur nak amik kad matrix,

"Kita nie untung sebab masuk course banyak perempuan cantik-cantik. Senang nak carik awek."

Tapi last-last gua tengok dia couple plak dengan budak course lain. Katanya lagi cantik. Fine! Cantik yang kau pilih.

No comments:

Post a Comment