December 29, 2012

Situasi Hari Bersanding

Hehe...gua dah bosan nie..dan mule la gua ketuk-ketuk papan laptop nie... tak! tak! tak! (bunyi menaip dengan jari kaki)...Tak banyak lah yg gua nak share kat sini, cume gua teringat satu story yg gua alami semasa gua jadi photographer wedding..Ceritanya begini...jeng jeng jeng!!

______________________________________________________________________________

Keadaan waktu tu sangat lah ceria, penuh riuh-rendah akibat mulut-mulut tetamu yang datang memeriahkan suasana dan kalau kilat tengok, tak jadi kot die nak sabung menyabung..matahari waktu tu pon keluar ala-ala macam pakai cap, tu yg sejuk jer gua rase di hari yg indah tu.. Dan di sini la gua ternampak serba sedikit kejadian menarik yg gua agak macam boleh gua share..

Pengantin lelaki tiba dengan penuh macho dan bergaya, di apit oleh pengapit yg macam xnak kalah macam die punye wedding la pulak...dan kemudian datang la sang puteri (pengantin perempuan) menyambut dengan senyuman panjang lebar sampai ke belakang telinga...(susah gua nak citer panjang camner..xsempat nak snap sebab gua terpaku melihat senyuman itu)...lalu mereka pun berarak smpai ke pelamin..lalu duduk ke pelamin..sesi bergambar sekejap di atas pelamin di mulekan oleh gua dan rakan-rakan seperjuangan lain.. Chek! Chek! Chek!..bunyi kamera2 canggih, tu tak masuk lagi kamera-kamera digital, henpon-henpon, tab, ipad dan kalo nokia 3310 tu berkamera, mesti dah berbunyi sekaligus...

Kemudian bermula lah sesi tepung tawar..pakcik-pakcik dan makcik-makcik yg over2, kadang-kadang tu dorang renjis air tu smpai ke kamera gua...apekejadahnye baling air ke gua..gua belum ready nak kawin lagi nie...xpe..gua sabar..itu kan dugaan...dan dalam kesibukan itu lah, gua terdetect satu situasi...gua nampak muke pengantin dah berpeluh-peluh..gua toleh ke kiri dan ke kanan, eh mane pengapit? Rupa-rupanya pengapit die dah bantai pergi makan....gua terus tepuk dahi...dengan langkah yang macho, gua hulurkan tisu jer...xkan gua nk tolong lap dan kipas, dah tu nanti sape nak ganti tempat gua....

______________________________________________________________________________

Itu lah cerita gua..jadi kepada bakal-bakal pengantin, gua cadang kan pilih la pengapit yang memahami tugasnya..tak pun bagi la pengapit tu makan dulu sebelum start tugasnye...

Pesan mak gua:
Mak: Ko kalau nak kahwin, sedia duit kahwin sendiri.
Gua: Yela...baru rase-rase nk mintak mak support skit..
Mak: Apa die???!!!
Gua: Takde pape.....

Psst: Kasut sape yang hilang kat atas tu??

No comments:

Post a Comment