October 25, 2012

Pencuri

Gua rase sangat down bila gua dapat sedar rumah gua dimasuki pencuri tatkala gua dan family tengah syok tidor... Cuma gua rase syukur sangat sebab gua dan family terselamat dari segala malapetaka. Alhamdulillah. Syukur beb....

Cuma yang gua rase terkilan, gua rase hidup kat KL dah macam tak selamat dah. Gua rase si penjenayah ada di mana-mana dan sering meng-usha kita. Sedikit kite cuai, mesti sah2 dah kena...Mane tak nye, dalam sebulan, sebaris jalan di Taman umah gua terkena, dah macam seminggu sekali pencuri berpesta, ape Taman umah gua nie tempat cari rezeki si perompak ke?? Mane pergi pihak...damn! Gua stress..lalu gua teguk nescafe nie....

Tapi gua takde hak nak salahkan pihak-pihak lain selain diri gua sendiri. Sebab gua rase, segala yang terjadi, mesti ade sebabnye..dan mungkin juga gua dan family cuai dan sedikit mengabaikan langkah-langkah keselamatan ketika berada di rumah...

Tapi gua tetap tak puas hati gak kat pencurik-pencurik, perompak-perompak dan sekutu dengannya...Tengok! Mood gua da spoil..gua nak taip pon hati rase sebak jer do... Mungkin ini entry kuciwa dari gua dengan bandar KL... Gua mengadap muke bapak gua petang tadi... dan bapak gua bukak mulut dengan secara perlahan-lahan.....

Bapak gua: Adik, rezeki tu ade di mana-mana..
Gua: Ye ayah...
Bapak gua: Kalo Tuhan cakap tu bukan rezeki kite, kite sabar jer la...
Gua: Ye..(gua diam membisu...dan bersyukur...)